Nu är detta min högst personliga åsikt.
Jag tycker folk lägger upp alldeles för många bilder åt gången. Inget fel i det kanske. Man kommer hem och har tagit massor med fina bilder och vill gärna dela med sig av upplevelsen och de fina bilderna. Det blir tyvärr oftast att bilderna "drunknar" i mängden, man orkar helt enkelt inte bläddra igenom alla för att komma vidare till nästa medlems bilder. En annan effekt som uppstår är att den medlem som kanske lagt in ett par tre bilder också "drunknar" i "bruset" av 20 bilder på en och samma solnedgång.
Om man begränsar antalet uppladdade bilder per dag till kanske 5 eller 6 så tror jag att chansen att få dom kommenterade ökar med 50%. För det är väl för det vi laddar upp våra bilder här, att få dom kommenterade?
Är det för att visa släkt och vänner våra senaste alster så finns det andra bättre ställen att ladda upp bilder på, t.ex. Flickr.com eller Extrafilm.se.
Som sagt så är detta helt min personliga åsikt och jag tror att forumet skulle vinna på en viss begränsning i "bilder per dag". Kommentarerna kommer helt visst att öka och även att flera kommer att kommentera samma bild och det blir en livligare diskussion kring bilden. :-)
Taggar:
Dela
-
▶ Gör ett inlägg på det här