Bild och foto

En bild säger mer än tusen ord

Bengt

Om Bildspel för Uppmärksammade Bilder på Bild och foto...

Hej Allihopa

Jag fick en idé att det vore kul att publicera bildspelet för de uppmärksammade bilderna på Online magasinet Bild och foto. Tanken är att då uppmärksamma de fotograferna som har tagit de uppmärksammade bilderna. Bilderna är ju länkade till communityn och du som fotograf får ytterligare uppmärksamhet. Bild och foto har ungefär 800 unika läsare varje dag så dina bilder kommer att ses av många....

Jag tänker inte bryta din upphovsrätt och kommer inte publicera några bilder om jag inte fått upphovsmannen/kvinnas okej att lägga upp bilden. Det innebär att jag plockar bort de bilder från uppmärksammade bilder som jag inte får okej att publicera bilden på BOF.

Jag vill veta vad ni tror om den här idén. Jag tycker att det är så många duktiga fotografer som det är roligt att uppmärksamma.

Vad tycker ni om det här förslaget?

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jag tycker det låter jätte trevligt.
mvh/Siw

Låter trevligt. Tack

Jag tycker det låter som en kul ide`.

Mycket bra idé Bengt. Förstasidan på Ning fungerar dåligt som det är i och med att det oftast är samma persons bilder på hela sidan. Det skulle finnas ett val när man laddar upp bildern: "lägg till på förstasidan". Då kunde man välja att bara visa den eller de bästa bilderna i en batch-uppladdning på förstasidan.

Jag har redan Bildspelet uppmärksammade bilder på framsidan på Communityn nedanför bilderna just nu. Det här gäller framsidan på online magasinet Bild och foto...

Du förstod nog inte Peter Paradox. Han nämner det som jag också saknar , läs igen ;)

Jag förstod att han önskade en funktion. Den finns tyvärr inte. Ning utvecklas hela tiden, men det har ju vissa begränsningar. Finns fortfarande massor som kan bli bättre.

Det är störande när man lägger upp massvis med bilder till exempel från Flickr.

A, där ser man. Jo, det är ju en bra idé, båda :) Men det finns mycket som skulle gå att göra åt förstasidan - om man vore programmerare på Ning alltså....

Det går att få koden till sin sida och ändra i den själv...men det är inget som jag känner att jag har varken kunskap eller tid för. Jag får helt enkelt hoppas på de uppdateringar som Ning själva gör är förbättringar i rätt riktning. Jag tycker att det händer massor med plattformen som är positivt. Mer än jag trodde när jag började använda den...

Jo, helt rätt. Det kan dock kännas frustrerande att se en massa möjligheter som man inte kan göra någonting åt. En annan sak man skulle kunna göra är att alla bilder som favoritiseras läggs upp i flödet på första-sidan.

Låter väl jättebra.

ja, varför inte, maria

RSS

Om

Bengt Bengt skapade det här sociala nätverket påNing.

© 2009   Skapad av Bengt hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor

Se statistiken