Bild och foto

En bild säger mer än tusen ord

Vad tycker Ni alla på community om vi gör varje månad till ett tema, med fri tolkning. Jag menar oavsett vanliga bilder som vi lägger in. Går det från tekniska möjligheter?

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Jarka: Jag har haft planer på att göra tematrådar. Det finns faktiskt redan en kategori, men jag har varit för upptagen med att bygga om sidan och fira jul. En månadens Tema är nog kul. Det skulle enkelt gå att visa Temats bilder genom att ha en Tag såsom Jan09 till alla de som är med i Januaris tema och då visa bilderna som ett bildspel..

Låter som en bra idé...Du får gärna komma upp med ett Tema i Januari så kör vi direkt tycker jag..

Kallt och obefintligt ljus där ute, mitt förlag Stilleben ?

Tycker det låter som ett jättebra förslag.
Stileben är ok men....

För att alla ska kunna vara med på lika vilkor kanske någon kan vara snäll och förklara vad ett stileben är. Vad utmärker ett stileben? Vad bör man tänk på och så vidare. Alla kanske inte vet. Eller är jag fel ute?

Jag gjorde det litet kort och länkade till wikipedia om stilleben...jag har iofs en rätt fri tolkning om vad ett stilleben är...

Kul med tema. Tror detta är lite för svårt för mig. Kanske...

Wikipedia om Stilleben http://sv.wikipedia.org/wiki/Stilleben

Låter jätte kul ska deadline vara den sista i varje månad? ska försöka åstadkomma något.

Deadline är den sista 24:00 varje månad...

Verkar ju vara en kul grej! Vem bestämmer temat? Bara det inte blir för mycket tävling, det har jag svårt för, foto är för mig glädje,frihet och eget fritt skapande....

jag har funderat kring att man kanske ska rösta fram ett tema för nästa månad. Nu tog jag Jarkas tema rätt av även om jag tror att många tycker att det är ett svårt tema. Jag tyckte det var viktigt att komma igång.

Det är absolut ingen tävling som jag ser det utan en utmaning för att ha ett tydligt mål med sitt bildskapande. Dessutom se hur andra tänker och skapar...

Jag har redan en idé om att göra ett stilleben av mina barns leksaker. Ska försöka använda leksakslådan som skål och samtidigt diffuser...

RSS

Om

Bengt Bengt skapade det här sociala nätverket påNing.

© 2009   Skapad av Bengt hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor

Se statistiken