Vad är det för skillnad mellan Canon 50 D och en Canon 450 D? Jag vet att det finns en extra display på ovansidan och att den är lite snabbare. Finns det fler fördelar med 50 D,n? Någon som vet?
Permalänk Svar från Leif hos 22 Augusti 2009 på 17.06
Nja......det beror väl på fotografen,.....pixlar hit och dit.......och motivet......så större pixlar....spelar väl ingen roll ,om man inte kan fånga bilden
håller helt med...det är bilden som räknas...och där är det ingen skillnad...objektiv ger större skillnad. så länge man inte ska blåsa upp den förstås....då spelar upplösning roll...
Tack för alla tips.
Jag fotar ju mycket i naturen och våra hundar mm. Oftast snabba bilder. Och det är ju personen bakom kameran som spelar roll. Men en viss skillnad måste det ju vara från kamera till kamera. Kameran jag har nu har ju pixlar så det räcker så det är ju inte därför. Så det är nog hur många bilder per sekund och så. Tack Hannu för länken. Mycket givande.
15 miljoner pixlar 50D - 12 miljoner pixlar 450D
- Eos 50D är mycket mer avancerad kameran än 450D. I teknikens läge så är det en bra presterande kamera som håller sin kvalitet som den lovat. Men man ska absolut inte glömma bort den ynkliga 450D som kan prestera lika bra som 50D. Det helt enkelt den som är bakom kameran och val av glugg som avgör den stora saken. Sen är det en budget fråga med, för 50D ligger på ett relativt högt pris medans 450D ligger på ett normalpris för amatörfotografer. Igentligen är det bara att den är lite snabbare och att den är mer avancerad. Plus att den har AI Servo som är klockrent när det gäller rörliga motiv.
Tack Simon för alla fakta. Visst krävs det att man kan kamera. Det är ju som när jägaren klagar på bössan haha. Jag tar ju många bilder i skogen på hundar och djur som rör sej snabbt och jag är inte riktigt nöjd med den jag har nu. Flygande insekter gillar jag också att fota. Den är ju också lite väderskyddad. 450 har lärt mej hemskt mycket, men det fattas något. Och det finns hos 50d,n.
Själv var jag också intresserad av 50D. Känner 450 D och provat den. Jag fotar med 40D som är min första kamera. Jämförelse mellan 40 och 50D: 50 D mycket dyrare, flera pixlar gör att kameran är lite långsammare och ger mer brus .40 D kostar just nu halvapriset av 50D. Höst/vår kommer ny 60D som ska vara mycket bättre. Jag fått råd av experter att vänta.
450D bra enkel men har mindre möjligheter att göra egna inställningar, mindre och mycket lättare. Själv är jag vann att hålla ganska tung och stor kamera.
Hälsar/jarka
40D har jag hört mycket bra om. Jag funderade just på när 60D skulle komma. Då kanske 50D går ner lite i pris. Men det är väl bara en önskedröm. Känns bra att få så många svar från er. Och olika så man har lite att "suga på" så att säga.
Jag har en fotokompis här i byn som bytte bort sin 40D mot den nyare 50D och blev mycket besviken. 15miljoner pixlar är för mycket för den storleken på sensor vilket resulterar i mer brus. Få se vad 60D kommer att ha.
Canon verkar ju ha fattat att det är inte antalet pixlar som gör att bilden blir bättre. Deras ny superkompakt G11 bantade de ner pixelantalet från 14,7 till 10 för att få bort bruset.
Ingen aning, men håll utkik på dpreviev.com de brukar vara först när någonting dyker upp. De har mycket bra kameratester som går in på minsta detalj. Sätt upp dig på deras nyhetsbrev så missar du inget nytt. :-)