Fotosidan.se är fullständigt hopplös att begripa sig på.
Ipernety har ett lättare granssnitt att förstå. Tekniskt fungerar Ipernety bättre än Ning.
En rent saklig observation från min sida.
Det ligger ändå bäst till eftersom det kräver minst kraft av mig...ningen kräver kraft att hålla igång...det märktes att jag blev sjuk...då försvann användarna med vädret...
men jag gillar inte att exif är inte synligt och går att dela...
Permalänk Svar från Leif hos 15 Augusti 2009 på 18.38
Okey Christer,det är väl vad du tycker men min åsikt är bilderna märk väl bilderna i detta forum dom går före som du tycker "gräns snitt"och latjo lajban upplägg,så jag hävdar fortfarande att det funtamentala i denna "sajt"är att visa bilder och att få råd och dåd om mina och andras bilder.jag vill ha Ning kvar
Det jag eftersträvar är mindre "latjolajbans" i gränssnittet. Rent och lätt att hitta i, ska det vara. Och framför allt utan Java, det tar sådan tid att ladda in.
Förut gick jag alltid till Förstasidan för att kolla om det var några nyheter. Men nu har jag lagt in ett bokmärke så jag kommer direkt till comunityn istället. Det tog en halv minut innan alla dessa reklambaners laddat in (nu behövs ju tyvärr reklam för finansiering, men om ingen klickar på reklamen trillar det ju ändå inte in några pengar) och då har jag 8Mb lina.
BoF forumet är i sin enkelhet och mycket trevliga community klart värdefull för användare som preis börjat med foto eller tidigare inte har någon erfarenhet av att dela med sig av sina bilder i forum.
Entusiasmen från Bengt och de som är aktiva här är mycket mycket bra och skall inte underskattas tycker jag. Läggs BoF ned försvinner en plats som annars inte existerar och därför vore det riktigt tråkigt. JAg är helt säker på att flyttar man BoF till Ipernity kommer BoF deltagande högst vara 10% av idag, eftersom Ipernity är så mycket större globalt sett och responsen på ens bilder där är betydligt större än vad man får här på BoF. Om det är så varför skall man då visa intresse för en BoF community på Ipernity ?.
Nu är Bengt en av mina bästa vänner och har varit i ca 25 år, det han gjort med den här sidan är enormt bra gjort. Tyvär är det så att Bengt haft en stroke och som Bengt fortfarande kämpar med att återhämta sig ifrån, därmed förstår jag mycket väl varför han tittar på hur Ipernity skulle kunna ersätta Ning. När inte Bengt är aktiv här är sidan ganska död måste jag säga. Vad säger det om oss andra här ?.
Jag tror på Ipernity för oss´som redan är aktiva medlemmar här på BoF, OM vi här kan ha en diskussion till hur vi skall hålla communityn levande på Ipernity, på vilket sätt skall det leva vidare. Lyckas vi med det har Ipernity helt klar många fördelar. Men jag ser inte hur "nya användare" skall hitta dit eftersom jag tror BoF passar bättre för många.