Min 70-300 är skarpt nästan genom hela zoomen 300mm kan vara lite soft på kanterna , men absolut inget som stör sig på . Rekommenderas för det stora zoom den ger i en OLY.
Zuiko 25mm f2,8 pancake: Tycker väldigt mycket om denna pga att den är så liten ihop med min E420. När jag inte vill ha med mig en kameraväska så kör jag med detta objektiv. Får ned kameran i jackfickan.
Zuiko 40-150mm f4-5,6: Mitt första tele, för nytt för att kommentera men än en gång väldigt lätt och smidig ihop med E420.
Zuiko 11-22mm f2,8-3,5: Min favorit kvalitetsmässigt på alla sätt. Du tar mycket bra landskapsbilder Mandrakonian ,undrar verkligen vad du skulle kunna göra med detta objektiv :). i 98% av fallen använder jag detta objektiv i ändlägena 11 eller 22mm. Grejen med detta objektiv är att den har klart liten distorsion, brukar ofta rekommenderas till mäklare och andra som har behov av bilder på fastigheter + vidvinkel.
Mellanring Zuiko 25mm. :har inte använt denna så mycket ännu , men det är först nu jag har ett objektiv som är bra partner till denna, mitt tele 40-150mm.
Vill gärna att mitt nästa objektiv blir det mycket flexibla kvalitetsobjektivet Zuiko 50-200mm f2,8-3,5 eller kanske Zuiko f2 50mm macro obejktiv men först blir det nog nästa lilla Olympus kamera E620 :)
Har varit inne på att köpa Zuiko 11-22mm :-) därimot har jag Zuiko 50-200mm kan varmt rekommenderas obs monopod eller tripod är ett måste för oss som har de mindre olympus kamerorna.
Håller mig till de 2 objektiv som ingick i paketet som jag köpte. 14-42/3,5-5,6 respektive 40-150. Har dock funderat på att skaffa en adapter för OM-optik så att jag kan använda min 1,8/50 OM-optik. Alternativt en makro.